Kocaeli Otomotiv Mezarlığında Bedava Araç Satışı İmkanı Yeniden Gündemde

Kocaeli bölgesinde trafikten men edilen ve haciz işlemi sonucu yediemin otoparkında tutulan yüzlerce araç, sahipleri tarafından alınmayınca adeta bir araç mezarlığına dönüşmüş durumda. Uzun yıllardır bekleyen ve yenilenen malzeme olarak görülen bu araçlar, çevre kirliliği ve yer problemleri yaratmakla kalmayıp aynı zamanda otopark işletmecileri için ciddi bir maddi külfet halini almış durumda. İşletme sahipleri, bu araçların önemli bir bölümünün ekonomik değerlerini yitirdiğine ve uzun zamandır kullanılmaz halde olduklarına dikkat çekiyorlar.

Yediemin otoparklarında yaklaşık 220-230 otomobil, kamyonet ve minibüs ile 500-600 civarında motosikletin yıllardır yer kapladığını belirten otopark işletmecileri, bu araçların yaklaşık %30’unun 25 yıl ve üzerinde süredir beklediğine vurgu yapıyor. Özellikle motosikletlerin büyük bir sorun teşkil ettiğini dile getiren işletme sahibi Şehmuz Günaytan, araçların büyük bölümünün ekonomik ömrünü tamamladığını ve çözüm bulmanın giderek zorlaştığını söylüyor. Günaytan, devletin bu araçlar üzerinde uygulanan durumu çözmek için elini taşın altına koyması gerektiğine işaret ediyor ve araçların satılması veya elden çıkarılması konusunda acil çözüm beklediklerini belirtiyor.

Günaytan, araç sahipleri ile iletişime geçmenin mümkün olduğunu ve gelen araçların bir kısmının sahipleri tarafından alınabildiğini söylüyor. Ancak, çeşitli sebeplerle araçlarını alamayanların sayısının fazla olduğunu ve bu araçların zamanla çürüme tehlikesinden dolayı ilerleyen günlerde ciddi sağlık ve çevre sorunlarına yol açabileceğine dikkat çekiyor. Otomobiller veya motosikletler bozuk veya sigortası ödenmediği için teslim alınmadığında, otoparkın kapasite ve maliyet açısından büyük yük altında kaldığını belirten Günaytan, bu durumu çözmek adına devletin ve ilgili kurumların soruna el atması gerektiği çağrısında bulunuyor. Ayrıca, motosikletlerde yasal yaptırımların aracın gerçek değerini aştığını ve bu nedenle sahiplerin devletçe uygulanan cezalar karşısında zor bir durumda kaldıklarını anlatıyor. Günaytan, “Biz burada sadece aracın değil, geleceğimizi de düşünüyoruz. Bu araçlar burada ölüme terk edilmiş gibi duruyor ve biz de onların sorumluluğunu taşıyoruz. Yetkililer, bu sorunu çözmek için harekete geçmeli,” diyerek sözlerini tamamlıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

jojobet jojobet giriş meritking meritking giriş meritking jojobet